Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ciekawe wydawnictwo o Nisku i okolicach

Grzegorz Lipiec
Autorzy książki Grażyna Habigier-Pipska (z lewej), Antoni Piędel (z prawej) oraz starosta Robert Bednarz
Autorzy książki Grażyna Habigier-Pipska (z lewej), Antoni Piędel (z prawej) oraz starosta Robert Bednarz archiwum
Na rynku księgarskim ukazała się nowa publikacja z dziedziny szkolnictwa, autorstwa Grażyny Habigier - Pipskiej i Antoniego Piędla, „Zarządzanie współczesną szkołą na podstawie koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły”.

ZOBACZ TEŻ: Grudziądz. Zdemolowali przystanek podczas rodzinnego spaceru z wózkami

(Źródło: Nowości)

Autorzy książki, byli dyrektorzy Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku, zaprezentowali książkę Staroście Niżańskiemu Robertowi Bednarzowi, jako że to Powiat jest organem prowadzącym dla szkół ponadgimnazjalnych z terenu Powiatu Niżańskiego. Grażyna Habigier-Pipska i Antoni Piędel, od wielu lat zajmują się badaniami związanymi z zarządzaniem współczesną szkołą. Rozdział pierwszy opracowania dotyczy w sposób bezpośredni zagadnień odnoszących się do zarządzania szkołą współczesną, w tym kwestii związanych z definiowaniem pojęć: kierowanie i zarządzanie. Odniesiono się w nim do wymogów stawianych dyrektorom szkół, ich roli jako menadżera, oraz cech dyrektora, będącego menadżerem przyszłości. Zarządzanie współczesną szkołą, koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły, zostały zaprezentowane, na przykładzie Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku.

Ogólną charakterystykę tej szkoły wsparto informacją na temat: osiągnięć uczniów tej placówki, rozwoju programowego, bazy dydaktycznej i lokalowej oraz rozwoju zawodowego nauczycieli. W podsumowaniu rozdziału zaakcentowano cechy, wypracowane już w opisywanej placówce oświatowej, którą należy wzmacniać, aby nadal móc określać Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku mianem dobrej szkoły. Nowo wydana pozycja książkowa „Zarządzanie współczesną szkołą na podstawie koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły” może służyć, ze względu na swoje walory praktyczne, nauczycielom oraz dyrektorom szkół. Rozwój szkół - jak piszą autorzy - jest wynikiem wprowadzanych zmian w różnych dziedzinach działalność edukacyjnej i czynnikach warunkujących optymalne jej funkcjonowanie. Chodzi oczywiście o takie zmiany, których rezultatem jest unowocześnienie pracy szkoły. Postęp w edukacji, przyjmowanie i wdrażanie tego, co nowe i nowoczesne, nie dokonuje się samo przez się. To interesujące studium tworzenia nowoczesnej szkoły w regionie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nisko.naszemiasto.pl Nasze Miasto